Keď premáha únava a mikrospánok za volantom

unava za volantom zdroj: Pixabay

Únavu a vyčerpanie pozná každý z nás – dieťa i dospelý človek. S blížiacim sa jarným obdobím sa môže únava ešte viac vystupňovať a môžete sa cítiť ešte slabší než inokedy. Jednoduchým riešením je poriadne si oddýchnuť a dopriať svojmu telu potrebný spánok.

Nie vždy však má človek čas na odpočinok, keď ho čaká množstvo povinností. Najhoršie je, ak napríklad máte pred sebou náročnú a dlhú cestu autom a ste v pozícii vodiča alebo vodičky. Práve vtedy je byť v strehu a svieži za volantom životu dôležité!

Mikrospánok je tichý zabijak

Aj takto sa zvykne označovať úhlavný nepriateľ všetkých vodičov – mikrospánok. Príde nečakane, trvá veľmi krátko, ale niekedy môže stáť život. Dokonca aj štatistiky, bohužiaľ, sú toho jasným dôkazom. Pre mnohých šoférov sa stal mikrospánok posledným spánkom v tomto živote.

mikrospanok
zdroj: Pixabay

Dá sa vôbec mikrospánku zabrániť? Na sto percent to žiaden odborník nepotvrdí. Existuje zopár tipov a rád, ako možno takejto situácii na cestách predchádzať. Ak sa budete podľa nich riadiť, určite znížite riziko mikrospánku za volantom. Treba si uvedomiť, že život máte iba jeden a nemali by ste s ním zbytočne hazardovať.

Ako predísť únave a mikrospánku za volantom

S týmito nepríjemnými spoločníkmi sa stretol takmer každý vodič. A nezáleží na tom, ako dlho ste za volantom sedeli a koľko kilometrov ste mali v pláne odjazdiť. Skutočnosťou je, že únava sa môže dostaviť naozaj kedykoľvek, i znenazdajky. Ponúkame vám zopár tipov, ako sa jej ubrániť.

Ak plánujete dlhšiu alebo i kratšiu cestu, doprajte svojmu organizmu dostatočný odpočinok – dlhý spánok. V prípade, že cestujete viacerí pasažieri a máte možnosť sa s niekým vystriedať, tak to určite urobte!

prestavka pri soferovani

Dávajte si najmä kratšie, ale častejšie prestávky – môžete sa tak vyvetrať na čerstvom vzduchu, ponaťahovať si stuhnuté svalstvo alebo si dať kávu na pumpe. Ak by ani to nepomohlo a opäť by sa dostavila monotónnosť a jednotvárnosť za volantom, tak skúste počúvať rádio, žuvať žuvačku alebo cmúľať nejaký cukrík, napríklad mentolový (ten vás osvieži).

Nikto z nás nie je stroj a ani robot, ktorý dokáže fungovať 24 hodín, sedem dní v týždni v strehu. Okrem práce každý človek potrebuje aj oddych a relax, pre opätovné 100%-né fungovanie. Jedine tak budete schopní maximálnej pozornosti za volantom a rozhodne znížite pravdepodobnosť únavy a mikrospánku.

Radšej stratiť pár minút a meškať, ako prísť kvôli pár minútam o celý život!

Komentáre

Čítajte tiež