Volvo naberá na úplne nových obrátkach. Tu je 5 vecí, ktoré by ste mali vedieť

Volvo elektromobil zdroj: Youtube

Rovnako, ako si Volvo udržiava svoju kvalitu bezpečnosti, taktiež sa masívne púšťa do elektromobilov a “zelenej dopravy“.

Spoločnosť Volvo už dlho obchoduje s dobrou reputáciou založenou na bezpečnosti. Tento záväzok aj naďalej pokračuje, ale švédsky výrobca áut začal písať novú kapitolu v jeho histórií, ktorá sa zameriava na elektrifikáciu.

Áno, je to známy príbeh. Prémiový výrobca s malou, ale oddanou skupinkou ľudí, popri hlbokom zdroji z peňazí z Číny, vďaka dcérskej spoločnosti Geely, má Volvo unikátne postavenie – má príležitosť na to, aby obrátila svojich záujemcov na ekologických vodičov a u Volva je dosť neobvyklé, aby dokázalo presvedčiť tých, ktorí aktuálne uvažujú nad Teslou (práve tí, ktorí sa nestotožňujú s osobnosťou Elona Muska), ale akokoľvek, je to menej riskantná voľba.

Zaujíma vás, na akých obrátkach naberá Volvo? Poďme sa teda na to pozrieť.

1.Prvé elektromobily Volvo

Volvo sa snaží docieliť elektrifikácie počas niekoľkých rokov pomocou ich plug-in hybridov a SUV-čiek, ktoré sme si do sýtosti užívali. Ako prvé príde na rad úplne nové elektrické vozidlo: XC40 Recharge. Je založený na známom kompaktnom crossoveri XC40, ale Recharge dostáva nádielku batérií dizajnovaných Volvom (v tomto momente je ich už viac druhov) a elektrický motor umiestnený na mieste, kde zvykol byť blok motora.

Odkedy je bezpečnosť jedna z hlavných zložiek DNA tejto značky, inžinieri z Volva sa usilovne snažili dosiahnuť čo najlepšiu ochranu pre batériu, ktorá je teraz súčasťou štruktúry a celkovú výdrž auta po stránke stavby vozidla. Napríklad, predná časť elektromotoru je položená na oceľovej konštrukcií, ktorá sa snaží podobať na terajšie, zosnulé motory s vnútorným spaľovaním, ktoré boli predimenzované tak, aby sa zachovali v dynamike nárazov tak, ako palivom poháňané XC40.

2. Konštrukcia batérií priamo vo vlastných závodoch

Dokonca predtým, ako boli hlásené chyby batérií od výrobcov ako Jaguar, Mercedes a ďalší, tak Volvo sa sústredilo práve na chybu v spoliehaní sa na externých dodávateľov batérií, pričom kľúčovou súčiastkou v hocijakom elektromobile je práve batéria samotná.

Stály spoľah na výrobcov batérií (ako napríklad LG Chem. a CATL, v tomto prípade) nie je, preto Volvo bude konštruovať a zostavovať svoje vlastné batérie a softvér už v predtým spomínaných XC40 Recharge elektromobiloch.Investícia 60 miliónov dolárov (zhruba 56 miliónov eur) do batériového závodu na pôde riaditeľstva švédskeho Volva je veľká súčasť tohto modelu, ktorý je vnímaný ako prelomový objav v prechode do elektromobilov.

3. Omnoho širšia elektrifikácia

Investície spoločnosťou Volvo do batériového priemyslu nie sú určené len pre model XC40 Recharge. Značka plánuje, že do roka 2025 chcú mať 50% z celkového príjmu z predaja čisto len z elektromobilov.

A čo tak tých ostatných 50%? Pravdepodobne môžeme očakávať, že ich zvyšný príjem bude prevažne z predaja plug-in hybridov. Volvo uviedlo, že do spomínaného roku 2025, chce vypustiť zo svojej továrne milión kusov elektromobilov a zároveň zaručujú, že každé nové vozidlo Volvo vyrobené od roku 2019 bude mať elektromotor s aspoň takým výkonom ako sila ich hnacieho motora.

Automobil Volvo
zdroj: Youtube

4. Softvér rozšírený pomocou Android Auto

Okrem batérií a technológií hnacej sústavy sa Volvo pozorne sústreďovalo na úspech Tesly. Hlavná zmena pre hardvér a softvér v nasledujúcich mesiacoch, avšak, realizuje Android Auto a to nie len rôznorodé funkcie v aute, ale taktiež softvér pre funkčnosť ovládania panelov. Dokonca i nový dotykový displej je ďaleko rýchlejší ako terajší systém Sensus, ktorý udržiava skvelý vzhľad aktuálneho rozmiestnenia funkcií.

5. Softvérové aktualizácie na diaľku

Nový systém Volva, začínajúc modelom XC40 Recharge, dostane schopnosť aktualizovať sa pomocou “over-the-air software update“. Teoreticky by mal mať každý majiteľ takéhoto elektrického vozidla značky Volvo možnosť dostávať aktualizácie na diaľku ohľadom výkonu batérie a algoritmov nabíjania a to úplne bez potreby navštíviť servis.

Komentáre

Čítajte tiež