Porsche Taycan – prvé elektrické vozidlo od Porsche

zdroj: Youtube

Trvalo to celkom dlho, ale prvé elektrické vozidlo od Porsche bolo oficiálne predstavené. Verejnosť sa s ním mohla prvýkrát zoznámiť v Toronte, Berlíne a Fuzhou.

Oliver Blume, generálny riaditeľ Porsche, povedal: „Tento deň je začiatkom novej éry. Taycan prepája naše dedičstvo na budúcnosť.“

Vyzerá veľmi povedome…

Mnohým by s amohlo zdať, že design sa veľmi nezmenil oproti konceptu Mission E. Nový model je o niečo kratší než Panamera a tvarom pripomína klasickú 911.

Predné svetlá sú tvorené štvoricami LED DRL panelov vo vypuklých oblúkoch nad kolesami. Zadné svetlo je vo forme klasického LED pásu cez celú šírku auta. To sú veci, ktoré si všimnete na prvý pohľad, ale sila Taycanu je v detailoch. Aktívne vedenie vzduchu na chladení bŕzd, kompletná ochrana auta odspodu a zadný spoiler.

zdroj: Youtube

Ako bude Taycan jazdiť?

Auto bude dostupné v dvoch variantoch – Turbo a Turbo S. Zaujímavé na tom je, že ako elektrické vozidlo samozrejme turbo nemá, ale Porsche asi chce zachovať tradíciu.

Turbo aj Turbo S majú 93,4 kWh batérie, ktoré Porsche nazýva “Performance Battery Plus.” Na každej náprave je jeden elektromotor, vpredu s jednostupňovou prevodovkou a vzadu s dvomi prevodovými stupňami. Kratší prevod slúži na rýchly rozbeh a dlhší na pokojnú a plynulú jazdu.

zdroj: Youtube

Obe verzie poskytujú výkon 616bhp, ale s funkciou overboost sa tieto údaje líšia. Turbo dokáže maximálne poskytnúť 671 bhp a 850 Nm, zatiaľ čo pri Turbo S to je 751 bhp a 1049 Nm. Výsledkom toho sú časy z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a 2,8 sekúnd a maximálna rýchlosť 259 km/h. Porsche často poukazuje na schopnosť auta opakovane využívať launch control na prudké zrýchlenie, čo môže byť narážka na potrebu zahrievania auta u Tesly. Auto ponúka 5 jazdných módov.

Pozrite si nasledujúce video, v ktorom uvidíte Porsche Taycan Turbo S v plnej kráse:

Komentáre

Čítajte tiež